UNUTKANLIKTAN KURTULUN

Son zamanlarda unutkanlık mı başladı?
Çoğu önemli işinizi unutuyor musunuz?
Nedeni kan bulgularınızla ilgili olabilir. Uzun süreli olması durumunda illaki doktorunuza başvurun. Beslenmenizde ise bazı besinlere daha fazla yer verebilirsiniz.

Yabanmersini antosiyaninlerden zengin çok güçlü bir meyve, özellikle hafızayı güçlendirici etkisi araştırmalarca da desteklenmekte.

Beyni besleyen çok etkili bir kuruyemiş olan ceviz hem omega-3’den hem de çinkodan zengin. Bu ikili nedeniyle güçlü bir hafıza koruyucu.

Yumurta
Lesitin ve B vitaminlerinden zengin olan yumurta beyni besleyen ve hafızayı güçlendiren etkisiyle düzenli tüketilmesinde fayda var.

Kakao içeriğideki flavonlar nedeniyle beyindeki kan akışı hızlanabilmektedir. Çikolata içeriğindeki kakaonun %50 ve üzeri olmasıyla bu etki görülebilmektedir.

Balık içeriğindeki omega-3 nedeniyle beyin dostu bir besindir, daha çok yağlı balıkları tercih etmek etkisini artıracaktır. Tüketirken kızartmamak önemli bir unsur.

Biberiye
Beyne giden kan akışını hızlandırıcı etkisi nedeniyle hafızayı güçlendirmektedir.

Zeytinyağı içerisinde bulunan oleuropein ve hidroksitirosol maddeleri yapılan çalışmalarca hafızayı güçlendirdiği, beyin hastalıklarına karşı koruduğu belirtilmektedir. Tüketilen zeytinyağı sızma ise elbette etkisi artmakta.Diyetisyen Özlem Sert Aydın

Antioksidan değeri yüksek olan yeşil çayın birçok faydasının yanı sıra hafızayı da güçlendirici etkisi bulunmaktadır.